Sunday, January 23, 2011

rasa?? tulis..

assalamualaina wa'ala min rabbina,,,
lama sungguh2 tak update blog,,bkn takat berhabuk,dh hampir lupa pun yg ada blog,,hari ni jln2 keliling UIA, sampai dkt tempat kayak, duduk sambil ditemani laptop & basikal tua, dapat pulak idea nk menulis balik,,,sebenarnya tulisan ni ekoran peristiwa yang baru sangat lagi SP lalui..sekadar berkongsi,,,

Ditempat yg aku tak tahu di mana,

Aduh hati terasa senang dibuai anginnya,

Menyapa tubuh, mesra walau mungkin ini yang pertama,

Derap tapak berbunyi hampir tapi saujana,

Tersenyum lagi aku.


Oh disitu aku dengar bacaan suratNya,

Masih ada walau biasanya beza,

Duhai susuk yg membaca,terima kasih kerana ada.


Aku terkesima,

Ditasik yg kaukocakkan airnya,

Ikan tak merungut tak mengata,


Oh aku,,aku terlupa diriku,

Entah apa tujuannya,entah kenapa kukutip tapak kakinya,

Kerana keliru aku kesini,

Meninggalkan empunya si tapak kaki,

Mengharap nanti dia yang mencari....

Menunggu nanti dia yang tercari...

No comments:

Post a Comment