Tuesday, March 1, 2011

tolong jagai hatiku TUHAN,,,,

derap derap hati,,,makin ingin ditenangkan makin kencang derapannya menjadikan aku xpernah tenang sesudah itu.sungguh! aku langsung tak pernah alami rasa itu lantas aku tak tahu apa yang sedang berlaku & bagaimana cara utkku lenyapkan kembali derapnya.. ada kala ia datang deras sekali,, ada masanya ia lenyap tak terkesan kemana hilangnya.

siksanya wahai Tuhan,,aku sakit dengan rasa ini. aku tak tahu apa dan kenapa? menjadikan sakit itu makin parah. wahai Yang Maha Mencipta, Kau Maha Mengetahui bahawa aku walau apa keadaan sekalipun tidak mahu hati ini tercemar dengan rasa yang belum tentu ini.. Tuhan, siapalah orangnya yang bertanggungjawab meledakkan perang dihati yang dulu tenang sepi? aku sakit lagi wahai Tuhan..jawapan belum pun aku ketemu.. perit makin pedih belum pun ingin pergi.

lantas kerana tahu aku takkan mampu terus dengan hati ini, telah Kauberi kekuatan utk aku leraikan isi hati pada dia yang aku percaya berdaya membantu..

Duhai insan yang telah mengetahui, ketahuilah bahawa aku tiada lain tetapi malu pabila kuluahkan itu kepadamu, ketahuilah bahawa aku benar benar mengharap akan mendapat walau apapun berita darimu berkenaan itu. bisakah kauterjemah apa sebenarnya yang aku lalui ini? andai ini cinta, aku ingin tahu apa balasnya. tapi andai ini angkara syaitan yang hanya ingin menghanyutkan aku, aku ingin tahu bagaimana harusku perlakukan,

sungguh! benar! aku ingin tahu apa jawabnya. terus aku tak mahu berduka andai hatinya tak seperti aku. namun aku tak mahu terus leka andai dia punyai rasa yang sama. bimbinglah aku Tuhan supaya landasannya adalah kebaikan andai ditakdir kami bersama. aku tak mahu ia dimulai dengan langkah maksiat. bimbinglah juga aku wahai Tuhan andai bukan dia yang perlu bersamaku, agar aku tak melakukan apa yang terlarang disisi agamaMu.

ketahuilah bahawa derapan itu tak mengganggu disaat aku sedang sibuk dengan pekerjaan harianku, aku bersyukur itu berlaku. namun ketahuilah juga bahawa derapan itu mencuri waktu tenangku, waktu sendirianku, lantas menyesakkan hela nafasku.

wahai Tuhan yang mengetahui, Kau peliharalah hati ini wahai Tuhan, agar tak dicemari kelalaian dunia. wahai insan yang mengetahui, kau bantulah aku agar dapat kurungkai rasa hati yang bertanya ini. maafkan aku andai aku insan yang tak malu kerana punyai perasaan ini. maafkan aku andai aku insan yang tak malu menggerakkan pena utk ini..

3 comments:

  1. akak jatuh cinta ke?? xpe2 fitrah. jgn jadi hamba cinta manusia! jd hamba cinta Allah.sama2

    ReplyDelete
  2. fiqah; jatuh cinta??? Allah, xtahu ape nameny, cinta pn x, suke pn x, syg pn x, rndu pn x..kite tanye Allah,,biar Allah jawapkn..ilmu manusia tak blh jangkau bnde gni kn??..(15 mac hr lhr akk,jgn lupe hadiah)

    kak biela; huhuhu nothing happen,tp xsngke btl ade jgk org nk bc blog sy ni..huh terharu lh,,akk bazirkn mase bce tulisan sy ni.mekaseh!!

    ReplyDelete